24touko2016

Raisio


www.raisio.com/fi/vastuullinen-ruoka

Raision visio on olla ekologisten ja terveellisten välipalojen edelläkävijä johtavilla brändeillä sekä kestävän ruokaketjun aktiivinen kehittäjä. Raision huippuinnovaatiot ja lukuisat keksinnöt ovat esimerkkejä kyvystä kehittää tuotteita ja menetelmiä elintarvike- ja agrosektoreiden globaalien ongelmien ratkaisemiseen ja kannattavuuden parantamiseen kestävä kehitys huomioiden.

Raisio sai alkunsa vuonna 1939 Varsinais-Suomeen perustetusta mylly-yhtiöstä. Raision osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Raision tunnetuimpia brändejä ovat Benecol, Elovena, Sunnuntai, Provena, Benemilk-naudanrehut ja Hercules-kalanrehut. Raision päämarkkina-alueita ovat Suomi, Iso-Britannia, Venäjä, Puola ja Tšekki. Benecol-tuotteiden markkinat ovat globaalit.

Terveellinen ja ekologinen ravinto sekä maatalouden hyötysuhdetta ja kestävyyttä parantavat innovaatiot ovat avainasemassa ruokaketjun ympäristövaikutuksen pienentämisessä. Raisio lisäsi hiilijalanjälki- ja vesijalanjälkimerkit kuluttajatuotteen pakkaukseen ensimmäisenä maailmassa jo vuonna 2008.

Yhtiö on osallistunut aktiivisesti elintarvikeketjun ympäristövaikutuksia koskeviin tutkimuksiin ja hankkeisiin sekä soveltanut niistä saatua tietoa liiketoimintaansa. Raision lukuisissa innovaatioissa painottuu taloudellisesti kannattavan ja ekologisesti kestävän ruokaketjun kehittäminen.

  • 24 touko, 2016
  • Svante Suominen
  • 0 Comments

Share This Story

Categories

Comments